ادامه عزل و نصبهای شک برانگیز در فدراسیونها

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت

 افکار:  كشتي، كاراته، دووميداني، شنا، اسكيت، بدنسازي و پرورش‌اندام هفت رشته ای هستند كه با تشكيل وزارت ورزش، بالاخره رنگ تغيير و تحول را به خود ديد‌ه‌اند.

درست يا غلط بودن اين تصميم وزارت ورزش بحثي است كه بايد هشت ماه مانده به المپيك به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد. با توجه به لزوم ايجاد هواي تازه در برخي رشته‌هاي پرحاشيه بايد ديد آنها چه وضعيتي داشتند و حالا در چه چارچوبي قرار گرفتند، ضمن اينكه در اين ميان بايد دانست كميته ملي المپيك تا چقدر نقش داشته و نظر داده كه البته بهرام افشارزاده پاسخگويي به اين موارد را به ارسال سوالات با فكس و جواب دادن در وقت اداري موكول كرد!


جنجال در بين گوش شكسته‌ها
كشتي در راس تغييرات فدراسيون‌ها داراي بيشترين سروصدا و حواشي است. باوجود منع قانوني براي ادامه حضور يزداني‌خرم در فدراسيون خيلي‌ها موافق رفتن او و سرپرستي خطيب نيستند. يزداني‌خرم دوران موفقي در ورزش اول كشور سپري كرده و انتظار داشت شرايط به گونه‌اي پيش برود كه قبل از المپيك مجبور به ترك فدراسيون شود. به همين واسطه اخيرا هم صحبت‌هاي جنجالي داشته كه عميقا ناراحتي‌اش از اتفاقات اخير را نشان مي‌دهد، اما حجت‌ا... خطيب جايگزين وي مديركل تربيت‌بدني ۲۰ ساله تهران بوده و آمدنش به نوعي القا شد كه وي گزينه موردنظر وزارتخانه براي رياست فدراسيون است، خودش در اين باره مي‌گويد:«به عنوان كارمند وزارتخانه قرعه به نام من افتاد تا كارها روي زمين نماند، ضمن اينكه من كم‌تجربه نيستم و با جامعه كشتي هم آشنايي كافي دارم. نكته جالب اين است كه خطيب اين تغييرات را در آينده نزديك و المپيك بي‌تاثير نمي‌داند،‌ اما اميدوار است با انسجام اهالي كشتي، به نتايج خوبي برسد.

به هر حال غيبت دو، سه روزه يزداني‌خرم در فدراسيون به خاطر اعتراض بر نحوه ثبت‌نام كانديدا ها و مسايل ديگر، اين آش را براي گوش شكسته‌ها پخت. واضح است كه يزداني با توجه به قانون دوشغله‌ها و بازنشسته‌‌ها عملا جايگاهي ديگر در كشتي نمي‌توانست داشته باشد، اما جامعه كشتي بيم آن را دارد كه اين اتفاق در المپيك به مهم‌ترين رشته مدال‌آور كاروان كشور ضربه بزند.


بدقولي سرپرست كاراته
شايد مدت‌ها قبل زمان ايجاد تغييرات در فدراسيون پرحاشيه كاراته بود اما تحولات اسكلت اصلي ورزش كشور فرصتي براي رسيدگي به اين امر باقي نگذاشت تا بالاخره خود احمد پناهي استعفا داد. (بخوانيد قهرمانانه بركنار شد!) اين شرايط باعث شد از ميان تمام گزينه‌ها، فردي سرپرست فدراسيون شود كه كمترين احتمال براي حضورش در فدراسيون داده مي‌شد.

پناهي رفتنش را بهانه‌اي براي بهتر شدن اوضاع ملي‌پوشان و تغيير نوع نگاه وزارت ورزش به فدراسيون عنوان كرد، اما فرجي هدفش را حركت رو به جلو كاراته مطرح كرد و قول داد تا مشكل بانوان در آسيا حل شود، ضمن اينكه ملي‌پوشان زن بتوانند در جهان هم با پوشش اسلامي حضور داشته باشند.

اين در حالي است كه لغو اعزام بانوان به باشگاه‌هاي جهان در يكي، دو روز گذشته حركتي برخلاف قول فرجي بود. به نظر مي‌رسد وي هنوز نتوانسته اوضاع به هم ريخته زمان پناهي را آرام كند، اما نكته حايز اهميت اين است كه آيا فرجي كه باز هم جزو مديران وزارتخانه بوده، گزينه اصلح براي كاراته ايران است؟ و اينكه وي چه محدوده زماني براي سروسامان دادن به اوضاع در فاصله كمي مانده به المپيك مي‌خواهد؟ فراموش نكنيم فدراسيون جهاني كاراته WKF حتي به مكاتبات فدراسيون ايران درباره وضعيت حجاب بانوان پاسخ نداده است، حال چگونه بحث مذاكره با WKF مطرح مي‌شود، جاي تعجب دارد!

معادله ۲ مجهولي دووميداني و پرورش اندام
دووميداني بعد از بازي‌هاي آسيايي و استعفاي كريمي دومين سرپرست را روي كار دارد. سرپرستي ۲۹۳ روزه كاظمي آشتياني كه از كميته پزشكي فدراسيون به صدر رسيده بود، دوران پرحاشيه همراه با جدال‌هاي علني سرپرست و حدادي قهرمان پرتاب وزنه كشور البته با مسايل ديگر بود.

آشتياني بعد از استعفا به فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام فرستاده شد، وي در اين باره مي‌گويد:«حواشي دووميداني خسته‌ام كرده بود، متاسفانه برخي از قديمي‌هاي اين رشته تنها به فكر تخريب من بودند و مصطفي كريمي تنها كسي بود كه از من حمايت مي‌كرد. او حالا به فدراسيون پرحاشيه ديگري رفته كه ريسش پورعلي‌فرد به دليل اخذ سمت بالاتر در وزارتخانه اين رشته را ترك كرده است.

آشتياني كه معتقد است عقده رياست را ندارد، در مورد سمت جديدش گفت:«بعيد مي‌دانم بدنسازي مثل دووميداني پرحاشيه باشد، اما كار من مديريت بحران است و از توانايي‌ام براي پيشرفت اين رشته استفاده مي‌كنم.

به هر حال با قبول استعفاي آشتياني در دووميداني،‌ افشين داوري مديركل تربيت‌بدني خراسان رضوي جايگزين او معرفي شد كه احتمالا به مذاق خيلي‌ها خوش آمد. داوري قهرمان سابق سه گام بوده كه مي‌گويد از خردجمعي براي وفاق اهالي دووميداني استفاده مي‌كند، اما نمي‌توان از كنار اين شائبه به راحتي گذشت كه داوري هم گزينه موردنظر وزارتخانه براي صندلي رياست فدراسيون است.

دووميداني جزو رشته‌هاي مهم كشور در المپيك است اما به نظر مي‌رسد، فعلا در گرداب حواشي گير كرده و دست توانايي براي نجات از اين وضعيت مي‌خواهد.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1391 ساعت 17:57 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir